måndag 21 januari 2013

Tilda's Back!

Hej kära vänner!
Det var ett litet tag sen nu. Jag la ner latilda.com eftersom den var sönderpepprad av virus och skit och jag har ingen aning om hur man fixar sånt. Så nu börjar jag på en ny kula! En hel del har hänt sedan sist, och jag kan ju återkomma till det i lite olika inlägg så att inte allt kommer på en gång. Jag spenderade bland annat drygt tre veckor under jul och nyår i LA vilket var helt underbart. Dagen innan jag åkte dit fick jag reda på att jag blivit antagen till Södertörns högskola i Stockholm, programmet journalistik och multimedia (vilket var rätt otippat eftersom det är den enda utbildningen jag någonsin sökt, plus att jag till och med glömt att jag sökt), dock väldans kul! Så då blev det att ställa om sig och snabbt försöka fixa boende samt förbereda övergången till att bli en 08!

Igår var dagen-D då jag till sist flyttade ut ur boet och begav mig från mitt älskade Götlaborg upp till storstaden. Jag hade tur med skjuts eftersom att min bror spelade på P3 guld galan med Linnéa Henriksson (som förövrigt var awesome och blev årets artist!), så jag fick åka med deras turnébuss upp.

Idag var min första skoldag. Det känns så sjukt konstigt när alla pratar stockholmska! Jag vågade knappt öppna truten av rädsla för att bli kallad Glenn, så jag satt lydigt och lyssnade på fröken som den exemplariska elev jag är. (?) Satt till och med helt ensam och åt lunch, det kändes sjukt mobbat haha.

Nu är jag döden död och funderar på att kalla det en natt. Vi hörs imorgon!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar