tisdag 22 oktober 2013

22 oktober

Tjääna.
Fräser ut en kilo snor i timmen här hemma. Man har börjat lära sig förkylningens stadier nu:
1. Känningar i hals och bihålor
2. Panikont i hals och bihålor och tung i huvudet
3. Huvud ersätts med vikt av kanonkula. Trötthet takes over.
4. Frossa.
5. Feber. Svettas likt gris.
6. Halsont går över i snor, feber lugnar sig. (Här är jag nu med en papperstuss i vardera borre)
7. Snuva ett bra tag men man kan leva ett hyfsat normalt liv.
8. Hosta. För mig ofta i en oändlighet.
9. Frisk.

Det är en tröttsam och långdragen process. Man kan liksom inte få så mycket annat gjort när man mår dåligt, så jag spenderar hela dagarna med att ligga i sängen och titta på serier och dricka varm choklad med minimarshmallows. När jag läser detta inser jag att det i och för sig inte är så farligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar